Vol 4, No 2 (2022)

Published: 2022-08-31

chrome_reader_mode Table of Contents

Articles

Muhammad Qodri* -  Universitas Islam Negeri Sulthan Thaha Saifuddin Jambi, Indonesia
Almu Padol -  Universitas Islam Negeri Sulthan Thaha Saifuddin Jambi, Indonesia

PDF
141-166

Elyana Nur Alfiani* -  Universitas Islam Negeri Walisongo semarang, Indonesia

PDF
167-188

Humaidah Humaidah* -  UIN Walisongo Semarang, Indonesia
Luthfiyah Khoirun Nisa’ -  UIN Walisongo Semarang, Indonesia

PDF
189-214

Faizmailiatus Sofa* -  Magister Pendidikan Bahasa Arab UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta, Indonesia
Tulus Musthofa -  Magister Pendidikan Bahasa Arab UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta, Indonesia

PDF
215-242

Restu Budiansyah Rizki* -  Universitas Hasyim Asy'ari Jombang, Indonesia

PDF
243-262

Rizka Utami Rizka* -  IAIN Takengon Aceh, Indonesia
Wahyuni Rezeky -  IAIN Takengon Aceh, Indonesia

PDF
263-276

 

Alsina: Journal of Arabic Studies
Arabic Department, Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Kependidikan
UIN Walisongo, Semarang, Indonesia
Jl. Prof. Dr. Hamka, Tambakaji, Kec. Ngaliyan, Kota Semarang, 50185
Central Java, Indonesia
Email: [email protected]

In collaboration with the Arabic Teachers Association of Indonesia (IMLA).

apps